17 februari 2016

Aanwinsten jeugd november 2015

Fiction groen peuters (1 tot 5 jaar)
1000 dingen Kövecses, Anna
ABC, zing maar mee Seresia, Winok
Dromen van Mokka Swerts, An
Een kat, een hond, een meisje met een rood kapje, eieren die ontploffen en de kleerkast van grootmoeder Fox, Diane
Elmer en de overstroming McKee, David
Kleine Ijsbeer de Beer, Hans
Kleine Leon in het bos Bie, Linne
Lekker! Nee vies!: een rijmend boek voor je maag Holzwarth, Werner
Mijn grote encyclopedie van woorden en begrippen Besson, Agnès
Mijn opa is een boom Crabeels, Kim
Overal en ergens van Hest, Pimm
Paddington gaat voor goud! Bond, Michael
Rik en de herfst Slegers, Liesbet
Fiction geel (6 – 8 jaar)
De avonturenschool van Juf Wervelwind Primavera, Elise
In de zoo Walleghem, Heidi
Kees is hees Jongeman, Mariken
Samen ben je niet alleen Smithuis, Marieke
Toen de zee stil was Beck, Annelies
Wat hoor ik daar? Hofmans, Jørgen
Fiction rood (9 – 11 jaar)
Schim De Doncker, Wally
Voluit Samuel Van Ranst, Do
Wolken boven Waterdorp Vandermeeren, Hilde
Fiction blauw (12 – 13 jaar)
Het lastige leven van Léa Olivier: Roddels Girard-Audet, Catherine
Jongen zonder naam Elias, Bettie
Mist in mijn hoofd Crabeels, Kim
Snel als de wind St John, Lauren
Fiction grijs (+14 jaar)
Bloedbroeders Vreeswijk, Helen
De een na laatste dood van het meisje Capone Hoving, Isabel
De fixer Barnes, Jennifer Lynn
De fluisterende schedel Stroud, Jonathan
De ijzeren prins Clare, Cassandra
Dingen die we weten Kirby, Jessi
Grensgangers Sax, Aline
Mette De Bel, Marc
Minne, het mozaïekmeisje Franck, Ed
Op liefde en dood Van Erkel, Gerda
Toen de wereld nog werelt was de Moor, Paul
Veronica Baeskens, Jana
Informatieve boeken
Alles over Belgische voetballegendes Willems, Raf
Colafonteinen en spetterende verfbommen: 48 experimenten om thuis te doen Goossens, Jesse
De wondertuin Williams, Kristjana s.
Hoe werkt dat nou? Macaulay, David
Ik maak zelf poppenkleertjes: maak leuke outfits en accessoires voor je favoriete pop met eenvoudige stap-voor-stap-patronen
Mijn eerste kookboek: 35 leuke en gemakkelijke recepten voor kinderen
Mijn eerste quizboek: 620 vragen & antwoorden om alleen of met twee te spelen Jugla, Cécile
We gingen op krokodillenjacht Dumon, Tak
Weet jij wat je eet? Olaerts, Katleen
Wonderlijke wereldatlas