07 mei 2014

Aanwinsten jeugd april 2014

Fiction groen peuters (1 tot 5 jaar)
Toverspreuken en heksenstreken (Foeksia, de miniheks) Paul van Loon
Tyrannosaurus Drup Julia Donaldson
Vergeet mij nietje Milja Praagman
Een pluim voor jou Sine van Mol
Trol en het Pietertje Adam Stower
Het dikke verjaardagsboek van kikker Max Velthuijs
Karel is jarig Liesbet Slegers
Precies goed voor twee Tracey Corderoy
Berta voor niets of niemand bang Moniek Vermeulen
Kas Brigitte Minne
Jasper wil een vleermuis Vincent Cuvellier
Jasper wil jarig zijn Vincent Cuvellier
Jasper is onzichtbaar Vincent Cuvellier
Balotje is jaloers Yvonne Jagtenberg
De droom van Pinocchio An Leysen
Het ei van egel Nozomi Takahashi
Elmer en de walvissen David McKee
Geike en de wolf Eric Englebert
Gigantosaurus Jonny Duddle
De vleugeltjes van Mauro Natalie Quintart
Verkeerde sokken Youp van 't Hek
Ssst! We hebben een plan Chris Haughton
Spikkel en de eenhoorn Julia Donaldson
Soms laat ik je even achter Daan Remmerts de Vries
Prinses Arabella en de reuzentaart Mylo Freeman
Plasje doen Emile Jadoul
De liefste mama (Paultje) Brigitte Weninger
Pasen in het dierenbos Joachim Krause
Het naveltje van Herbert Valérie D'Heur
Lizzy wil dansen Brigitte Minne
De krokodil die niet van water hield Gemma Merino
Jules is bang Annemie Berebrouckx
Ik hoef geen bril Eric Barclay
Haas en Mol zoeken een uitweg Hans de Beer
Bo is geen varken Geert de Kockere
De hoed David Granados Niubo
Ik ben de sterkste Jan de Kinder
Kleuterpret Katie Saunders
Lente, zomer, herfst, winter Kathleen Amant
Hallo! Wij zijn Karel en Kaatje Liesbet Slegers
Fiction groen (6 – 8 jaar)
Het liefdesrecept (Prinsessenschool) Prunella Bat
De grote race (Dixie & Dinky) Shirley Hughes
Glitterstrand (Het geheime koninkrijk) Rosie Banks
Het bevroren paradijs (De Zeven Rozen 2) Thea Stilton
Het boek van Akim Claire De Lombaert
Ik hou mijn adem in (NAAT) Joke Guns
Op missie in Moskou Geronimo Stilton
Vos en Haas: Uil is een kok      (Ik lees als uil) Sylvia Vanden Heede
Vos en Haas: De boom van Uil      (Ik lees als uil) Sylvia Vanden Heede
Drakentanden doen geen pijn Inge Misschaert
Het betoverde meer (De Zeven Rozen 1) Thea Stilton
Fiction blauw (9 – 11 jaar)
Want een ezel is een voorbeeldig mens Frank Pollet
Rode kaart Mario Demesmaeker
Alle beroemde schrijvers drinken (behalve ik!) Aag Vernelen
De waarheid en niets dan de waarheid over je ouders Françoize Boucher
Het wonderbaarlijke verhaal van Pippa Poezenoortjes Martine Glaser
De ijsmodulator (Uitvinderszootje 1) Luc Embrechts
Het muizenei (Spikkel en Spekkie) Marc de Bel
Het kristallen zwaard (Ridders van Fantasia 2) Geronimo Stilton
Hotel de grote L Sjoerd Kuyper
Het meisje met de gouden glimlach: de gouden vogel  Warre Borgmans
Fiction rood (12 – 13 jaar)
Ik ben genoeg Twiggy Bossuyt
Vogel Crystal Chan
Sterrenlicht Gerda Debyser
Storm Miriam Bruijstens
Fiction geel (+14 jaar)
Het verzet Michelle Gagnon
Ga niet naar Canada en andere misverstanden  Evelien De Vlieger
Samensmelting: haar keuze bepaalt alles   Veronica Roth
De gave (Eilanden 2) Luc Descamps
Zac & Mia A.J. Betts
Keerzijde Caja Cazemier
De regels van het verdwijnen Ashley Elston
Ik Margaretha van Andel
Half zwart Sally Green
Wat ik weet Julie Berry
Mystiek       (Soul seekers 3) Alyson Noël
Albino Elizabeth LaBan
Opstand: haar keuze kan alles vernietigen    Veronica Roth
Informatieve boeken
Leuke scoubidou knutsels Yvonne van 't Hul-Aalders
Leer zelf Angry Birds tekenen
Straatlawaai: 15 nieuwe verkeersliedjes Wim Kets
Giraffen (Beest in beeld) Christine Denis-Huot
Afrika: alles wat je altijd al wilde weten Clive Gifford
Azië: alles wat je altijd al wilde weten Margaret Hynes
Europa: alles wat je altijd al wilde weten Clive Gifford
Zuid-Amerika: alles wat je altijd al wilde weten Margaret Hynes
De vrolijke lente Mack
Ongelooflijk maar waar
De moestuin van Sophie Gerda Muller
De lente van kapitein Winokio Winok Seresia
Ik vind je veel te lief Mia Goes
Hoe word ik een wiskundig genie? Mike Goldsmith
Buiten bezig Anke M. Leitzgen
Apen (Beest in beeld) Emmanuelle Grundmann
1000 dingen om te maken en te doen Fiona Watt
Eureka! Mike Goldsmith
Kidsweek moppenboek: deel 3
Leer meer over het weer Rudy Wijnberg