26 maart 2014

Aanwinsten volwassenen februari 2014

Romans
De guts en de glorie Doyle, Roddy
De kleurloze Tsukuru Tazaki en zijn pelgrimsjaren Murakami, Haruki
De nacht De Boer, Merijn
Engelen vallen langzaam Knausgård, Karlove
Het jaar dat ik op hen allemaal verliefd werd Lahoz, Use
De dag dat de tijd stil stond Joyce, Rachel
Hou je mond en zeg iets Green, Matt
Wit geld: verhalen Bernlef, J.
De laatste tafel Kayzer, Wim
De vrouw die de honden eten gaf Hemmerechts, Kristien
De godin van de kleine overwinningen Grannec, Yannick
De druiven der gramschap Steinbeck, John
De interessanten Wolitzer, Meg
Spannende boeken
De schaduw van Josephus Pinxter, Ted
De waarheid over de zaak Harry Quebert Dicker, Joël
De wraak van meneer Heming Hogan, Phil
Doodse stilte McNab, Andy
Door mijn ogen Robotham, Michael
Een vreemde vijand Isringhaus, Jörg
Intifada Deflo, Luc
Lied van een dode Shaw, William
Mijn enige zoon Hayes, Samantha
Nora's verdwijning Marklund, Liza
Romantische literatuur
Vriendinnen voor altijd Hellberg, Asa
Waargebeurd
De dag dat ik doodging Bongers, Tania
De schaduw van mijn vader Mahmoody, Mahtob
Mijn leven op stelten Bracke, Krista
Autobiografische literatuur
Dagen zonder honger de Vigan, Delphine
De wolf van Wall Street Belfort, Jordan
Historische literatuur
De nieuwkomers: deel 3 Kovačič, Lojze
Koningin op blote voeten Falcones, Ildefonso
Psychologische literatuur
Golden boy Tarttelin, Abigail
Informatieve boeken
Alex Ferguson: mijn autobiografie Ferguson, Alex
Binge eating: wanneer eten je leven beheerst De Wilde, Cindy
Centraal-Europa: een geschiedenis Detrez, Raymond
Crisis survivalgids Scheerlinck, Saskia
De 100 beste gedichten van de Eerste Wereldoorlog Buelens, Geert
De Germanen: werkelijkheid en mythe Janssens, Ugo
De kracht van verbindende communicatie op het werk Tielemans, Erwin
Droommachines en denkbeesten De Ryck, René
Liefde aan het werk: voorbeelden en tips uit de praktijk Vansteenwegen, Alfons
My name is sneeuwwitje Moeraert, Roger
Rok en rol Verbanck, Karolien
Stille levens: kunstenaars van nu geven een nieuwe visie op de nature morte Petry, Michael
Wat Nero zo bijzonder maakt: de erfenis van Marc Sleen De Bruycker, Guido
Zwart en wit: een betere toekomst zonder fraude Crombez, John