18 december 2011

Aanwinsten jeugd november 2011

Fiction groen peuters (1 tot 5 jaar)
Kikker en het verjaardagsspel Velthuijs, Max
Kleine Ijsbeer en de grote onderzeeboot De Beer, Hans
Kleintje, of Het grote geheim Berebrouckx, Annemie
Knorretje en de oren van Nijntje Bruna, Dick
Tien bolle biggetjes keken naar de maan Johnson, Lindsay Lee
Vandaag ben ik blij Slegers, Liesbet
Fiction groen (6 – 8 jaar)
Alleen op de kermis De Lombaert, Claire
De eitjesdief Heylema, Mary
Een echt zwijn is stoer Vanden Heede, Sylvia
Een pet voor Slim Zachariasse, Debora
Finn, of Hoe de zomer naar gras rook Misschaert, Inge
Het gevaarlijk snotmonster! Stilton, Geronimo
Het grote Paulien-plan Vandermeeren, Hilde
Jakob en Jakoba Goeminne, Siska
New York in rep en roer Stilton, Thea
Papa, hoor je me? Bos, Tamara
Slim leert vliegen Zachariasse, Debora
Wie wil er taart? Zachariasse, Debora
Fiction blauw (9 – 11 jaar)
Al dat heerlijke verdriet Van Gestel, Peter
Coolman en ik: yes!! Bertram, Rüdiger
De heksen van MacBeth Bossuyt, Twiggy
De jacht op dokter Liu Boets, Jonas
De kapitein van de Bokkenrijders Van Reen, Ton
De ogen van Sitting Bull Geus, Mireille
De rode boom Tan, Shaun
Klincus boomschors en de drakentranen Gatti, Alessandro
Klincus boomschors en de maanbloem Gatti, Alessandro
M.U.I.S. Dolan, Penny
Mississippi is van mij Funke, Cornelia
Monsterlijke mythen Horowitz, Anthony
Mottenbal Jagermeester, Maarten
Olifanten in mijn kop Raven, Robin
Scoop Sierens, Arne
Superdolfje Van Loon, Paul
Toen kwam Sam Van de Vendel, Edward
Verhalen voor de vossenbroertjes Dijkstra, Lida
Vertrouw je mij? Kamphuis, Martine
Fiction rood (12 – 13 jaar)
Bajaar Heesen, Martha
Smaragd Stephens, John
Fiction geel (+14 jaar)
30.000 woorden van Charlie Vrancke, Kaat
De rebelse prins Kiernan, Celine
Dit is mijn dag Chambers, Aidan
Erebos Poznanski, Ursula
Gebroken hart Blobel, Brigitte
Het spel Kuhn, Krystyna
In deze boom Kieri, Katarina
Nachtster Noël, Alyson
Onder de banyanboom Van Erkel, Gerda
September 11th Dhooge, Bavo
Showbizzkiss Van Ranst, Do
Vlinder De Kockere, Geert
Vogel Koens, Enne
Informatieve boeken
Een vink zegt sus De Kockere, Geert
Hoe overleef ik de puberteit? Oomen, Francine
Ik ben op jou!
Ik wou Tellegen, Toon
Ketnet 365 x knutselen met papier en karton Watt, Fiona
Lekker vies! Merle, Ditte
Wielrenner worden De Schampheleire, Bart